zaterdag 26 januari 2013

Cultuurnacht Breda

Gister was het Cultuurnacht hier in Breda en die bezochten we samen met Anouk en Jelle. Ik was er nog nooit geweest (schande, na 4 jaar al in Breda te wonen!) maar het leek me ontzettend leuk. En dat was het ook! Het was ijzig koud, maar dat mocht de pret niet drukken.

De passe partout was een glow stick! Leuk, je zag de hele avond/nacht mensen met glow sticks rond wandelen

We begonnen bij Mercado de Belcrum, een hartstikke leuke markt in het Electron waar je allerlei frutsels en vintage kleding en posters en noem het maar op kon kopen.
pssst, dit is niet mijn foto, hij komt hier vandaan. Ik wilde even een indruk geven, hoewel dit niet de Mercado de Belcrum van dit jaar is.

Kaartjes van producten die ons inspireerden; deze reigerlamp, een beetje freaky maar erg tof. En de illustraties van Plof

Ik kocht deze leuke print van een kat.. of is het een uil?

Vervolgens bezochten we een heel gave installatie, met lampjes en rook en blauw licht.. Het was erg tof, ik hou van knipperende lichtjes en ik ben gek op dit soort absurde installaties. Graag had ik dit thuis ook in de slaapkamer gehad, maar dat levert vast rare dromen op..



We namen even een kijkje bij en in de watertoren, heel gaaf want normaal zie je die alleen van een afstand. We gingen maar niet naar boven want de wachtrij was wel erg lang..

Vreemd gekleurde lucht, fel belichte watertoren, zwaar bewogen foto

Daarna liepen we door naar de Veilingkade, waar ik normaal alleen maar kom voor de kringloop, maar er bleken ook allemaal kunstenaars te zitten die vanalles met druktechnieken deden, een real-life Instagram installatie hadden en muziek maakten. 

Je moet wel heeeeel goed kijken, maar dan kan je onze snoetjes zien

Ik was heel brutaal en vroeg ik of ik deze "misdruk" mocht hebben. En dat mocht! Hoera, nog een poster! Vreemd was wel dat de man die deze poster drukte onder blacklight werkte, waardoor het groene goud leek te zijn. Pas buiten kwam ik er achter dat het groen was! Gek, maar leuk.

We gingen ook nog naar Feito com Amor en Moti, Museum of the Image. En nadat we daar weggejaagd werden omdat het toch al wel laat was (12 uur 's nachts, dan mag een museum ook wel dicht gaan), zijn we nog even op gaan warmen in een cafeetje. Toen we om een uur of half 2 weer thuis kwamen waren we moe en half bevroren maar wel voldaan, vol inspiratie en beladen met allerhande dingen die een mooi plaatsje gaan vinden hier in huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten