dinsdag 8 januari 2013

Goede voornemens

Net als iedereen neem ik me altijd voor om goede voornemens te maken voor het nieuwe jaar. En altijd vergeet ik het weer. Dit keer niet.

2013 is voor mij stiekem al een nieuw begin; nieuw huis, nieuwe baan, dat heeft toch veel impact op je leven. En niet alleen het mijne, ook 't vriendje heeft 't nodige gedoe meegekregen. Doorgeefgedoe, van mij dan.

Mijn goede voornemens zijn eigenlijk heel simpel, maar daarom juist best moeilijk (ja, snap je het nog? Ik niet meer..).

Ik wil dit jaar meer tijd voor mezelf maken, en nemen! Dat kan zijn door gewoon lekker op de bank in pj's een filmpje te kijken in plaats van altijd het huis op te moeten ruimen en bezig te moeten zijn. Maar ook door eens iets leuks, fijns, lekkers of ontspannends te doen, gewoon omdat het kan. Een kopje thee met een speciale smaak, super simpel maar we hebben het nooit in huis en als ik dan zo'n theetje heb kan ik er extra extra van genieten. En de Vertroetelcheque die ik won dankzij de actie bij ons tankstation, zal ook zeker wel helpen! Lekker een dagje er helemaal uit, lekker vertroeteld worden in een spa. Hmmmm, ik kijk er echt naar uit!


Verder wil ik dit jaar meer tijd besteden aan uitstapjes met 't vriendje. Nu we beiden full-time werken is de samen-zijn-tijd vaak ook bank-hang-tijd, en dat is toch niet echt spannend of enerverend. Meer ondernemen dus. En we zijn goed begonnen door lekker uit eten te gaan om te vieren dat we al 4 jaar samen zijn.

We hebben in de afgelopen 4 jaar al een hoop gedaan, zoals een tripje naar Parijs, een weekendje Brussel en gewoon lekker een rondje lopen in het holst van de nacht in de sneeuw

Een ander aspect van dit voornemen is ook de fles met herinneringen die we dit jaar gaan vullen. En zoals je kan zien; het kaartje van het restaurant zit er al in dus we zijn op de goede weg!


En ik wil meer creatief bezig zijn, en hier meer tijd voor maken. Ik ben gek op dingen maken, collage's, frutsels, noem het maar op. Maar het schiet er nu bij in, en dat is jammer. Ik merk ook aan mezelf dat ik het nodig heb, een beetje fröbelen. Bloggen is ook een goede creatieve uitlaatklep, dus dat ga ik sowieso (meer) doen!

En jij, heb jij nog goede voornemens?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten